https://www.facebook.com/groups/777304105743609/ (Csúcshegy-Óbuda fb.oldal) - Csúcshegy külterület, amely része Budapest főváros területének. Jellegét tekintve gazdasági tevékenységhez, vagy egyéb funkcióhoz nem köthető lakóhely. , KSH statisztikai

CSÚCSHEGY

Elkezdték a Bécsi úti villamosvonal előkészítését.

A projekt kiemelten szolgálja majd a Bécsi út érintett térségéből érkező óbudai lakosok, valamint az agglomerációs, elsősorban elővárosi autóbusszal kiszolgált településekről érkezők igényeit

2016. augusztus 10. - nem benfentes

http://www.kormanyhivatal.hu/download/e/9b/d2000/III%20Külső%20Bécsi%20út%20villamosvonal%20útépítési%20engedélye%20szemle%20közmeghallgatás%20hirdetmeny.pdf

A fejlesztés lényege, hogy az uniós forrásból megújult, illetve meghosszabbított, a Hungária körgyűrűn közlekedő 1-es, valamint a Budai fonódó villamos projekt keretében a budai belvárossal szerves kapcsolatba kerülő 17-es villamosok pályái elérjenek a Bécsi út külső szakaszáig, a volt vasúti átjáróig.

aranyv.png


A képen a Bécsi út – a 21582/1 hrsz észak-nyugati határa - Aranyvölgy utca északi határvonala a 22535/5 hrsz meghosszabbított vonaláig – Aranyhegyi patak - (21945) hrsz-ú közterület által határolt területre vonatkozó Szabályozási Terv ábrázolása. Az alábbi linkebenn található:

http://docplayer.hu/25194232-Budapest-fovaros-iii-kerulet-obuda-bekasmegyer-onkormanyzat-kepviselo-testuletenek-2016-onkormanyzati-rendelete.html

Itt azért meg kell jegyeznem,hogy az agglomerációs és városi buszok az Ürömi körforgalomnál két irányra válva nem fognak annyira jó átszálló helyet biztosítani az agglomerációs buszokkal és az Üröm állomásra vonattal érkezőknek,mint az eredeti tervekben,az ürömi körforgalomig kivitt villamos tette volna. Az Aranyvölgy állomásnál egy darab parkoló hely sincs jelenleg. Az Ürömi állomást a körforgalomig kivitt villamosnál,az eredeti elképzeléseknek megfelelő formában,Üröm település,a Csúcshegy és az Aranyhegy-Ürömhegy kényelmesebben érhette volna el,rengeteg hely lett volna parkolóknak..Azért is sajnállatos,mivel 100%-ék támogatással kapja meg Óbda a Fővárostól a vonalat a Széchenyi 2030 keretében.( IKOP- 3.1.0-15 Külső Bécsi úti villamosvonal (Vörösvári út– Aranyvölgy) Budapest Főváros Önkormányzata vagy 100%-os tulajdonában álló szervezet 10,2 (támogatási intenzitás: 100%) A villamosvonal meghosszabbítása a Bécsi úton a Vörösvári út és a Budapest–Esztergom vasútvonal Aranyvölgy megállóhelye között, valamint kapcsolódó P+R, B+R parkolók és helyközi autóbusz számára megállóhely- https://palyazatmenedzser.hu/wp-content/uploads/2016/10/IKOP_EFK_160730-1.pdf )

Mindenesetre elkezdődött,ez örömmel tölt el!

A főváros észak-nyugati vonzáskörzetében a lakosságszám folyamatosan növekvő tendenciát mutat.A személygépkocsik használata a 10-es bevezető útra koncentrálódik, a helyközi autóbusz forgalom térvesztése mellett. A térség beépítési- és terepadottságai, illetve a csatlakozó úthálózat a közúti kapacitás növelését nem teszi lehetővé.Így a 10-es úton, illetve a Bécsi út városhatár – Vörösvári út közötti szakaszán rendszeresen forgalmi torlódások alakulnak ki, az eljutási idő nő. Mivel a helyi és a távolsági-helyközi közösségi közlekedés is a Bécsi utat használja, az eljutási idők növekedése a közösségi közlekedést igénybe vevőket is sújtja. Emellett a környezeti ártalmak növekedése is számottevő. A városhatáron kívüli főúthálózat várható fejlesztése további forgalmakat generál a városhatáron belül is, amely a meglévő túlterheltséget fokozza. Érthetetlen módon a hatástanulmány nem foglakozik a több agglomerációs út és közlekedési eszköz találkozási helyén létesíthető végállomással, az Ürömi körforgalom alatt.Itt egész Üröm, az Arany és Ürömhegy túlnyomó része és a Csúcshegy és Harsánylejtő lakossága is hamarabb,átszállások nélkül érhetné el a villamost,esetleges busz járatok kiváltását lehetővé téve! Igaz a főpolgármester és a kerület polgármestere ide csak átsétál a párhuzamos Lángliliom utcából,ahol laknak,de ettől még nem kelene,hogy itt a legkevésbé lakot területen legyen a végálomás,amint az tervezett.A három vonal variáció az Aranyvölgy ésÓbuda vasútáomások elé épülő végállomások variánsai.Vagy az egyik vilamos vonala az Aranyvölgy állomáshoz és a másik Óbuda állomáshoz jár majd ki,vagy mindkettő csak az egyikhez a vizsgáltt lehetőségek közül.A kivitelezés tervezett költsége netto 6.5 és 8.5 miiárd forint közöttmozog a három kilóméteres szakaszon.

https://kimittud.atlatszo.hu/request/6366/response/10188/attach/3/Becsi%20uti%20villamos%20RMT%20vegleges.pdf

A Harsánylejtő buszvégállomása sajnos elveszik a villamos vonal megépülésével.Erről a Wikipédián olvashatunk.

Az 1-es és a Dél-Buda felől érkező villamosok óbudai végállomása napjainkban a Bécsi út / Vörösvári útnál van. A tervek szerint a külső Bécsi úton együtt vezetnék tovább ezen villamosokat és egy intermodális csomópontot alakítanának ki az Aranyvölgy vasútállomásnál, ahol egyrészt a villamosok és számos volánjáratnak lenne végállomása. Ez a vonal lehetővé tenné a 260–260A járatok teljes, illetve a 160-as busz jelenlegi útvonala egy részének kiváltását. https://hu.wikipedia.org/wiki/Szerkeszt%C5%91:LaSza/BPvillamos#K.C3.BCls.C5.91_B.C3.A9csi_.C3.BAti_villamosvonal

Puskás Péter alpolgármestertől az Óbuda Újság 2016.17. számában olvashattuk: Fontos lépés lesz az óbudaiakat közelről érintő 1-es villamos meghosszabbítása a Bé­csi úton a vasúti átjáró­ig, így a fonódó és az 1- es villamos egyes szerelvényei is kijárnak majd ehhez az intermodális csomópontig, ahonnan az 1-es villamossal elérhetők lesznek a pesti oldali közlekedési célpontok, míg a fonódó villamossal pedig a dél-budai terület is. Ennek a fővárosi beruházásnak a megvaló­ sulása 2018-ban várható, jelenleg a tervezés szakaszában járunk, amiben részt veszünk

 

Óbuda-Békásmegyer polgármestere ezúton értesí- ti az érintetteket, hogy 2016. szeptember 16. és szeptember 26. között a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálati irodáján (Harrer Pál utca 2.), és ügyfélfogadási időben, a hivatal épületében, a fő- építészi és várostervezési irodán (Hídfő utca 18.) a Budapest III. kerület Bécsi úti villamos meghosszabbítása – Aranyvölgy intermodális csomópont Kerületi Szabályozási Terv megtekinthető.

Az eredetileg tervezett nyomvonal a mehosszabbított 1-es vilamos vonalán,ami a beépülő Üröm,a Csúcshegy,Ürömhegy és az Aranyhegy lakóinak is kényelmesebb közlekedést nyújtott volna! Itt még megemlíteném a Virágos-nyereg alatti alagúton át érkező Hűvösvölgy jövendőbeni forgalmát is. Alkalmasabb végállomás lett volna a lakottabb területnél az Ürömi út, az Ürömi körforgalomnál.

Az Aranyhegynél a tervek szerint 126 férőhelyes P+R parkoló és 160 férőhelyes B+R kerékpártároló is épül majd Aranyvölgynél. A BKK illetékesei a lakossági fórumon arról tájékoztatták a megjelenteket, hogy a fejlesztésnek előreláthatólag ebben az évben elkészülnek a végleges tervei, és kiírják a kivitelezésre a közbeszerzési eljárást.

Névtelen.png

aranyvolgy.png

A frissített helyzet:Tarlós az M3-as felújítás költségigényére hivatkozva lefújta a ciklusra a villamost.nem derült ki mely ciklusról van szó..méig.Most ezt is megtudtok.Nem a sajátjáról beszélt,nem a kormányéről,hanem az EU források elosztására vonatkozóról..Hagyták a várost nem ismerő firkászoknak a véleményét elterjedni,hiába lakótelepek mentén haladt vlna a villamos a kijelölt lakótelep melletti végállomásához az Aranyvölgybe. ma újabb információ végérvényesen megkérdőjelezi a létesülését! ...

Ha a későbbiekben felmerülnek olyan, előre nem felbecsülhető hasznok, amelynek hatására a projekt megtérülővé válik, az 1-es villamos meghosszabbítása 2020 után megvalósulhat.” Ezt olvashattk ma itt: http://varkapu.info/kozelet/2020-utan-hosszabbitjak-meg-az-1-es-villamost/

Pedig ha elvinnék az ürömi körforgalomig,ott már is plussz 10 ezres,elérhető utasszám és az ott leparkoló agglomeráció lehetne a haszon! Ráadásul a több,mint 8 ezer ürömi a Budakalászi keresztirányú forgalommal tudna a körforgalomban a buszokra,is átszálni az ottani vasútállomás mellett,hogy tömegközlekedjenek és ne a körgyűrű dugóját építsük meg már az eslő kapavágással! A vasútállomás melleti,ürömi körforgalomnál közelebb lenne a megálló sok Arany-Üröm és Csúcshegyinek is,ami szintén jó pár ezer embert érint. Nekik kilóméteres távolságokról van szó,ami szintén haszon! A levegő tisztasága pedig még az EU szemében is haszon. Tele van a haszon(nal a Szlovákia irányából érkező forgalmat szemlélő fejem, a körforgalom védőépület nélküli megállójában állva.)

Legfrisebb: 

225/2018.(IV.25.) Főv.Kgy.h. ....c) a „Külső Bécsi úti villamosvonal megtervezése” című feladat végrehajtásához szükséges, a BKK Zrt.-vel megkötött fejlesztési megállapodás 5. számú módosítását az előterjesztés 13. sz. melléklete szerinti tartalommal;

A bejegyzés trackback címe:

https://csucs-hegy.blog.hu/api/trackback/id/tr4310115550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.