https://www.facebook.com/groups/777304105743609/ (Csúcshegy-Óbuda fb.oldal) - Csúcshegy külterület, amely része Budapest főváros területének. Jellegét tekintve gazdasági tevékenységhez, vagy egyéb funkcióhoz nem köthető lakóhely. , KSH statisztikai

CSÚCSHEGY

Az M0

Célkeresztben a budapesti körgyűrű befejezése

2016. szeptember 02. - nem benfentes

FRISSÍTÉS!

Napi szinten az M0 nyugat facebook csoportban követhetők: 

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/?ref=bookmarks

A sajtóhírek kihagyták a nyomvonal Biatorbágyi kezdőpontját,ami ami a területrendezési törvény(2018 évi CXXIX.) 4/1 mellékletében szerepel. Így az Biatorbágy-Solymár-Budakalász szakasz, tehát nem került ki a törvényből! Emellett a területfejlesztési minisztert senki nem kérdezte meg,mikor Varga az M100-ról beszélve tett. egy elérthető kvázi záródás kijelentést a főváros körüli forgalommal kapcsolatban. Ennek hatására a sajtót komolyan vevő polgármesterek csak pislognak a kialakult helyzetben,a törvényt meg sem tekintve! Pedig az általuk létrehozott M0 Érdekvédelmi Egyesület ma is létezik! Tagjai nem csak Pilisvörösvár például,hanem a II. és a III. kerület polgármesterei is!

Gulyás Gergelyt,mint a legmagasabb kormány képviselőt,a miniszterelnök után persze nem idézi a sajtót a felszínes polgármesterek számára! " ..amennyiben nem születik megegyezés, a kormány dönt majd az M0-ás nyugati szakaszának nyomvonaláról, ugyanis annak ellenére, hogy a világ több városában nem ér körbe a körgyűrű, ennek ellenére úgy véli, jó lenne, ha az M0-s egy teljes kört alkotva "bezárulna"..

Az M100-ról tartott Fórumon a NIF tájékoztatott mindenkit a kérdésekre válaszolva. Szó volt az M0 nyugat esetleges megépüléséről is,az M10-ról is. Egy a biztos 2022-2024 közt valami megépül,de még nem tudják melyik beruházás! Ezzel zárul a jegyzőkönyv!

http://www.kormanyhivatal.hu/download/9/68/15000/PE-KTFO-373-99-2019%20Jegyz%C5%91k%C3%B6nyv%20k%C3%B6zmeghallgat%C3%A1sr%C3%B3l.pdf

Azt viszont tudhatjuk mi nem épül meg biztosan 2024-ig! meglepő,de ez az M10-ért folytatott aláírás gyűjtés egyik alapja éppen. Na nem az amit a peticiójában állít a TEVÖ,,hogy nem épül meg az M0-ás, hanem az általuk hivatkozott forgalomnövekedést okozó M0 északi szektor! Az a környezetvédelmi engedélyének záró részében látható ok miatt nem épülhet meg 2024. julius végéig a Pilisborosjenői alagút kijáratánál! 

Tehát összegezzük. Jelenleg megépülhet az M100+M0 nyugat kombináció, vagy az M100+ M10 2022-2024 közt! Az M0 észak nélkül az M10 viszont csal eltolja a dugót Pilisvörösvár egyik végéről a másikra ás nem oldja meg a városba bejutást.Solymárnál ott áll majd a dugó továbbra is,kihatva a háttér települések belső útjaira. Az M0 nyugat viszont elvinné a teherforgalmat a régióból,ahol ma kényszerkerül a zsámbéki medencén. Napi 650 kamion,ami a súlykorlátozások nélkül 900 is volt már a falvakon keresztül! Emellett több opciót is adna az ingázóknak a város különböző részei felé tartva,csökkentve az egy útvonalat terhelő dugót!

...és akkor innen az eddigi történet:

 2018-ban megkezdődhet a Megyeri híd és Solymár közötti szakasz építése!

http://solymaronline.hu/2016/12/13/megoszlanak-a-velemenyek-a-tervezett-m0-as-szakaszrol/

Közmeghallgatást tartott volna a NIF az érdeklődőknek,amint az alábbi linkben látható,de elhalasztják! A ,dec 12 Solymár 9.00 és Pilisborosjenő 14.00 óra,illetve dec 14.-én Budakalász 14.00 órai kezdettel!A meghirdetett közmeghallgatásokra egy későbbi időpontban kerül sor!...és még is megtartották! Számomra ismeretlenül,kétlem,hogy újra meghirdetve,mint a fenti linkben is látható! Pedig alább még azt láthattuk,hogy egyenlőre elmarad! Még el sem kezdték,de már botrányos az M0 északi szektorral kapcsolatos eljárás.Talán Pilisvörösvár és Piliscsaba beleszólása miatt kellett ezt így megrendezni!!

https://www.nkh.gov.hu/documents/12052/47045/M0+aut%C3%B3%C3%BAt+%C3%A9szaki+szektor+11+sz.+f%C5%91%C3%BAt+%C3%A9s+10+sz.+f%C5%91%C3%BAt+%28M10+I.+%C3%BCtem%29+k%C3%B6z%C3%B6tti+szakasz+%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9si+enged%C3%A9lyez%C3%A9si+elj%C3%A1r%C3%A1sa/2a7f2f08-678b-4f9d-b0b4-7a622beb1039?version=1.0&previewFileIndex=2

 A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapján az előkészítés alatt álló projektek közé felkerült a fővárost körbevevő M0-s autóút befejező szakasza. A nif.hu adatai szerint a körgyűrű még hiányzó, nyugati szakasza 18 km-es lesz, és nyomvonalváltozattól függően 5,5-9,8 km-nyi alagúttal szeli majd át a Budai-hegység hegyeit. A projektben résztvevő tervezőként az Unitef’83 Zrt.-t jelölték meg, a beruházást uniós és hazai források fedezik majd. A kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút a Győr felé vezető M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél. Az északi végpontja a szintén még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be. Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-ssal a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál Budakalász mellett. Az északi szakasz a tervek szerint 7 km-es lesz. A magyarepitok.hu által kedden közölt kormányhatározatban az M0-s mindkét hiányzó szakasza szerepelt a nevesített projektek között, vagyis legkésőbb 2022-ig a körgyűrű északi és a nyugati szakaszának is meg kell épülnie. A körgyűrű hiányzó részének megépülésével a nyugat-kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidülne (ennyivel lenne rövidebb a főváros észak felől történő elkerülése), másrészt a beruházás jelentős forgalmi terhet venne le a körgyűrű déli szakaszáról.

http://nif.hu/projektek/2016/07/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz/ http://magyarepitok.hu/utepites/2016/07/ezeket-a-kozuti-beruhazasokat-vallalta-be-a-kormany-2022-ig 

Budakalásznál kezdődik a körforgalom átépítése,ahonnan folytatni fogják az északi M0 körgyűrűt.http://endreikorkep.blog.hu/2016/10/27/jovo_nyarra_szunhet_meg_az_allando_dugo_a_budakalaszi_korforgalomnal

Budakalász nem fog akadályt támasztani Rogán polgármester Úr vezetésével.Ők megkötötték a különalkut,ami folyamatban is van már. http://www.budakalasz.hu/wp-content/uploads/2016/10/140-M0-megallapodas.pdf

Solymár akadályokat gördít a minél előbbi megépülés elé.

Az út az egykori pilisborosjenői téglagyárnál érinti Solymár területét, és a tervek szerint ott lesz egy új közlekedési csomópont. Dr. Szente Kálmán az ülésen jelen lévő tervező szavaiból arra a következtetésre jutott, hogy az új út legkorábban 2021-ben készülhet el. A tervekhez szükséges, hogy a solymári önkormányzat módosítsa a község szabályozási tervét. A képviselő-testület ehhez feltételeket szabott. Az új út vélhetően jelentősen növelni fogja Solymár járműforgalmát, hiszen az északi körgyűrű további szakaszai egyelőre nem épülnek meg. A képviselő-testület ezért csak akkor járul hozzá az új út építéséhez, ha a kivitelezés során jelentős közlekedésbiztonsági beruházások történnek Solymáron és erről előzetes megállapodás történik.

A testület a következő beruházásokat tartja szükségesnek: 1. a temetői körforgalom megépítése, 2. a Koppány Márton utcában útépítés és a csapadékvíz-elvezetés megoldása, 3. a Budai Nagy Antal utcában útépítés és a csapadékvíz-elvezetés megoldása 4. a Vasút utca páros számú oldalán járdaépítés és a csapadékvíz-elvezetés megoldása, 5. a Tersztyánszky utcában a csapadékvíz-elvezetés megoldása, 6. meglévő gyalogátkelőhelyek nyomógombos-jelzőlámpássá átépítése: - a Mátyás király u. és a Várhegy u. elágazásánál lévő gyalogátkelőhely, - a Rózsika u. 2. előtti gyalogátkelőhely (Anna-kápolna), - a Tersztyánszky u. 46. előtti gyalogátkelőhely (sportpálya), - a Tersztyánszky u. 72. előtti gyalogátkelőhely (Váczi M. u.), 7. a közvilágítás korszerűsítése az átmenő főútvonalakon, 8. belső kerülő, menekülő útvonalak megoldása, 9. kerékpárutak építése, 10. térfigyelő kamerák bővítése, korszerűsítése, 11. rendszámfelismerő kamerák kiépítése a település bevezető útjain (3 db

 

Lázár János szerint EU-s finanszírozásban akarja megépíteni a kormány. Idén le akarják zárni a nyugati szektor nyomvonali vitáit, jövőre (2018) elkezdődhetne az építkezés, 2022-ben lenne vége. A kivitelezőt még idén kiválaszthatják. http://24.hu/fn/gazdasag/2017/01/12/jovore-elkezdodhet-a-vadiuj-m0-s-epitese/

 Itt az található a dokumentum végén,hogy a Bécsi útig tartó szakasz kivitelezése 2018-ban kezdődhet,de az is,hogy 2023-ig kellhet várni az elkészültével és a körgyűrű teljes bezárása 2030-re lehet kész!

 http://www.3k.gov.hu/remos_downloads/M0_utgyuru_Mult,jelen,jovo.485.pdf

A Viafutúra Kft zsámbéki Fórumán, a 102-es út kapcsán is a 2023-as dátumot emelték ki az M0, 10. és 11. sz. utak közti szakaszának elkészültére!

Ma 2017.02. 17-én a Pilisvörösvári Fórumon is a 2023-as dátum hangott el,...ha nem lesz Olimpia,bár ez a napokban eléggé gyakran használt befolyásilási érv,az erről most szervezendő szavazás érdekében. Ha lesz,akkor nem is tudja a NIF-sem a tervezető dátumot!

 

Kimaradhat a körgyűrű nyugati szakasza. A legfrissebben elfogadott Országos rendezési tervről elmaradt az Adyligetiek nyomására.Akkora régiók,mint az Érdi, Budaörsi-Pilisi régiók közt nincs átjárás. Nem tudnak munkába,ügy intézni a Pilisi irányból csak a városon át vagy majd ezen a távoli kerülőn át eljutni az emberek..Ez kimaradó munkahelyek,plusz költség..azaz nem semmi kár az adófizetőknek. Ezek nem normálisak!! A 10-es út nyomorultjai meg odadobnák a jövőjüket egy kis lélegzetvételért. Itt nem a 10-esről van szó, hiba ezt összekeverni.Azaz a nem hagyományos munkahelyi mozgásokról,amik léte sem jöhetnek így Budaörs,Érd, Csepel felé..és vissza sem.....A jövőben sem. Ez pedig hatalmas gazdasági kár, ha meghiúsúl! 

...de emiatt frissítettem az elejére,hogy hol is tartunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://csucs-hegy.blog.hu/api/trackback/id/tr6011670332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.