Örömmel látom,hogy napok alatt a Pilis védelmében már is dupla annyi aláírás gyűlt össze,mint a 10-es útért gyűjtöttek, hónapokon keresztül,rengeteg infót elhallgatva a térség előtt. Elsőként a területrendezési törvény 4/1 mellékletét,ami az M0 nyomvonallal kezdődik, Biatorbágytól soroltan Solymáron át..
Ugyan így elhallgatták a nyomvonal ismert szerződésének ütemtervét a környezetvédelmi engedélyre szólóan: Ezt a NIF oldaláról sosem vették le, ma is kint van a közérdekű adatok közt.
Igaz az ára közben megváltozott. Az EU tenderoldalán tudjuk ezt leellenőrizni:
De térjünk vissza kicsit a bányaügyhöz. A 10-es utas aláírásgyűjtő TEVÖ oldalán ott találjuk a Pilisvörösvári " Fórumot" ahol együttműködő félként tiltakoznak a bánya ellen. Ezzel nincs is gond. Védjük a Pilist!...de védik-e, hiszen utat is oda akarnak! Nekem erős a gyanúm,hogy a jól ismert kampányvideo + HVG cikk akciójuk mögött is csak a 10-es útjuk állt. Az részletkérdés, hogy szinte minden településnek megvan a maga kőbányája a Pilisben! Viszont éppen ezen a hegyen és éppen ebben az erdőben párszáz méteren belül két bánya is van. Még is csak az ellen folytatódik a tiltakozás, amelyik állítólag az ottani völgybe tervezett M10 lehajtójának útjában áll!
Jól látható mindkét bánya,de csak a fentit érinti a képről a tiltakozás! Ha a Pilis vádelme itt komoly cél lenne, nem maradhatott volna ki a másik bánya, de még a tervezett 10-es út sem,ha valóban ide tervezett a majdani nyomvonala! Az külön adalék,hogy ez a civil egy más civil, mint amit első fellépésre bárki gondolna. A várkapuinfó 2010-es Pilisvörösvári képviselőjelölti listájában a tisztségviselőit a FIDESZ színeiben találjuk nem kis részt, meglepő módon! Azt nem részletezem,hogy az M0 nyugat elmaradására támaszkodó 10-es utas kampányuk hitelességéről mit tartok, mert akit érdekel a történet ezzel tisztában van!
Viszont rátérek arra amit a címben fogalmaztam meg! Miért kell az M0 nyugat a törvényben ma is sorolt településeken bezárva a fővárosi gyűrűt. Mi lenne velünk az M0 nyugat elsődleges megépítése nélkül ,aminek az északi szektort is meg kell előznie, de legkésőbb azzal egy időben kell átadni!
Nemrégen Bús Balázs, akit anti várostervező talentumnak tartok ecsetelte,hogy az északi szektor átadásával tehermentesül Óbuda a terhelő forgalomtól. Mivel érdekelt vagyok a főváros azon városrészén ahol a Vízgazdálkodási Tv 4§(2) bekezdésében rögzítettek ellenére nem biztosítják a lakosok vízellátását, de egy buszjárat sincs a közlekedés tervezés közepette kezdem azt hinni nem ismeri hol a kerület határa! Az északi szakasz konkrétan a Bécsi útra fog szó szerint kilyukadni! Itt pedig ha nincs M0 nyugat,csak a kamionok terelhetők a pilisi kényszerkerülőre! A forgalma nagy része (80-90%) viszont személy és kisteherautókból nem ilyen forgalom! Azt nem tudom, hogy a most tervezett régiós zöldhulladék szállítás Bécsi úti útvonalán a gázgyár felé miként képzeli, hogy nem mehetnek majd kamionok, vagy a Bécsi út áruházaiba, mint a Tesco, Lidl, Média Markt, Praktiker..s.t.b., hogy ne is említsem a Bécsi út menti ipartelepek cégeit,de súlykorlátozással az előbbi kategóriát terelni nem lehet! Nem tudom mitől öröm az,ha a déli szektor forgalmát a rövidebbsége miatt is ide vonzó M0 észak elvezető M0 nyugat nélkül készül el! Egy biztos, hogy ez a túlnyomó része a forgalmának talán kamionok nélkül, de visszaömölhet a városra! Az M0-M7 közös budaörsi M0 csomópontjához a rakparton, vagy a Széll Kálmán tér felé vehetik az irányt! Persze van még egy útvonal ami rövidebb, mint 100km-t kerülni Kesztölc-Bicske-Budaörs útvonalat választva! Viszont ez érinti a fővárost is és a ma állítólag tiltakozó településeket is!
Igen itt az összes település ahol átgondolatlan tiltakozást kezdtek. Ezt az útvonalat használjuk ma is a belső várost kerülve a külső Bécsi út felől a budaörsi csomóponthoz, érkezzünk akár Dunakeszi felől a Megyeri hídon, vagy akár csak Pilisvörösvárról Érdnek tartva,mint pár éve még obligatórium volt a gázszolgáltatóhoz járás miatt! Solymáron át a Hidegkúti utat érintve Budakeszinek,ahol a településen keresztül érjük el Budaörsöt az ipartelepe elhagyásával. Ez a térkép a válasz, hogy mi történek,ha elmarad az M0 nyugat és úgy vezeti át Óbuda az északi szakasz forgalmát a Bécsi útra! Az M0 észak forgalma,vagy a fővárosra ömlik, vagy e-mentén az útvonal mentén fekvő településeket tesz M0 nyugattá elkerülő funkció nélkül, a települések közepét elöntve!
Ezen a 15km hosszú úton gyorsabb lesz átjutni, mint a 100km-es kényszerkerülővel elérni a budaörsi csomópontot. Ha csak 15kmh-val is csoszogna át a forgalom,időben akkor is 100km-h-val kellene az autóúton haladni a Pilisben! Az pedig zsúfoltan a kamionokkal bátran kijelenthető, hogy lehetetlen! Azt nem is taglalom hányan próbálnák erről érni el az Árpád hidat...
Az M0 nyugat megépülés kellene elsődleges legyen. Az tehermentesití a Pilist, az tudja megvédeni a felesleges tranzitforgalma eltüntetésével a régióból, tehermentesítheti a zsámbéki medencét, ahol több városi irány lesz vele elérhető és tömegközlekedési lehetőségeket teremt az új útvonalakon! ..és tehermentesíti a fővárost is, az északi és déli területei közti forgalmat a belső részekből elvezetve. A Pilisi medencében pedig igazán csak Pilisvörösvárnak indokolt ma egy elkerülő, ha megépül az M0 nyugat. Hiszen ott is átrendeződnek a közlekedési útvonalak. Piliscsabáról például Tinnyén át elérhető lesz az M0 nyugat Telki feljárata!
Kérek mindenkit, hogy a képviselő és polgármester jelölteknek vessék fel a fenyegető problémát, mert szeptemberben kész a teljes vegetációs ciklusra kiterjedő vizsgálat az M0 nyugat nyomvonalán! Azt is tegyék hozzá, hogy pont a városba tartó M10-en ne jelentkezne plusz forgalom, amit nem is tudnak sehová bekötni a város előtt? (Fel tudna egyáltalán Vörösvár hajtani rá, ha így épülne meg?)
A legfontosabb tény, hogy az M0 észak meg sem kezdhető 2024 július 31. előtt Solymárnál. Addigra kész lehet az M0 nyugat!