https://www.facebook.com/groups/777304105743609/ (Csúcshegy-Óbuda fb.oldal) - Csúcshegy külterület, amely része Budapest főváros területének. Jellegét tekintve gazdasági tevékenységhez, vagy egyéb funkcióhoz nem köthető lakóhely. , KSH statisztikai

CSÚCSHEGY

CSÚCSHEGY

M0 nyugat a megmentő!

Mi lenne velünk az M0 nyugat nélkül?

2019. szeptember 03. - nem benfentes

Örömmel látom,hogy napok alatt a Pilis védelmében már is dupla annyi aláírás gyűlt össze,mint a 10-es útért gyűjtöttek, hónapokon keresztül,rengeteg infót elhallgatva a térség előtt. Elsőként a területrendezési törvény 4/1 mellékletét,ami az M0 nyomvonallal kezdődik, Biatorbágytól soroltan Solymáron át..

Ugyan így elhallgatták a nyomvonal ismert szerződésének  ütemtervét a környezetvédelmi engedélyre szólóan: 69264666_574239496441489_1003248766288920576_n.jpgEzt a NIF oldaláról sosem vették le, ma is kint van a közérdekű adatok közt. 

https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/03/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz-elokeszitese/

Igaz az ára közben megváltozott. Az EU tenderoldalán tudjuk ezt leellenőrizni: 

https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED%3ANOTICE%3A437207-2018%3ATEXT%3AEN%3AHTML&tabId=1&fbclid=IwAR26sAkIEaYiNi7OFUAtd-VvkOqNdsPa6P7fzUSmMvsE7dqvUpOGsv752m0

De térjünk vissza kicsit a bányaügyhöz. A 10-es utas aláírásgyűjtő TEVÖ oldalán ott találjuk a Pilisvörösvári " Fórumot" ahol együttműködő félként tiltakoznak a bánya ellen. Ezzel nincs is gond. Védjük a Pilist!...de védik-e, hiszen utat is oda akarnak! Nekem erős a gyanúm,hogy a jól ismert kampányvideo + HVG cikk akciójuk mögött is csak a 10-es útjuk állt. Az részletkérdés, hogy szinte minden településnek megvan a maga kőbányája a Pilisben! Viszont éppen ezen a hegyen és éppen ebben az erdőben párszáz méteren belül két bánya is van. Még is csak az ellen folytatódik a tiltakozás, amelyik állítólag az ottani völgybe tervezett M10 lehajtójának útjában áll! 69227315_581659242366181_7128363393039204352_n.jpg

Jól látható mindkét bánya,de csak a fentit érinti a képről a tiltakozás! Ha a Pilis vádelme itt komoly cél lenne, nem maradhatott volna ki a másik bánya, de még a tervezett 10-es út sem,ha valóban ide tervezett a majdani nyomvonala! Az külön adalék,hogy ez a civil egy más civil, mint amit első fellépésre bárki gondolna. A várkapuinfó 2010-es Pilisvörösvári képviselőjelölti listájában a tisztségviselőit a FIDESZ színeiben találjuk nem kis részt, meglepő módon! Azt nem részletezem,hogy az M0 nyugat elmaradására támaszkodó 10-es utas kampányuk hitelességéről mit tartok, mert akit érdekel a történet ezzel tisztában van!

Viszont rátérek arra amit a címben fogalmaztam meg! Miért kell az M0 nyugat a törvényben ma is sorolt településeken bezárva a fővárosi gyűrűt. Mi lenne velünk az M0 nyugat elsődleges megépítése nélkül ,aminek az északi szektort is meg kell előznie, de legkésőbb azzal egy időben kell átadni!

Nemrégen Bús Balázs, akit anti várostervező talentumnak tartok ecsetelte,hogy az északi szektor átadásával tehermentesül Óbuda a terhelő forgalomtól. Mivel érdekelt vagyok a főváros azon városrészén ahol a Vízgazdálkodási Tv 4§(2) bekezdésében rögzítettek ellenére nem biztosítják a lakosok vízellátását, de egy buszjárat sincs a közlekedés tervezés közepette kezdem azt hinni nem ismeri hol a kerület határa! Az északi szakasz konkrétan a Bécsi útra fog szó szerint kilyukadni! Itt pedig ha nincs M0 nyugat,csak a kamionok terelhetők a pilisi kényszerkerülőre! A forgalma nagy része (80-90%) viszont személy és kisteherautókból nem ilyen forgalom! Azt nem tudom, hogy a most tervezett régiós zöldhulladék szállítás Bécsi úti útvonalán a gázgyár felé miként képzeli, hogy nem mehetnek majd kamionok, vagy a Bécsi út áruházaiba, mint a Tesco, Lidl, Média Markt, Praktiker..s.t.b., hogy ne is említsem a Bécsi út menti ipartelepek cégeit,de súlykorlátozással az előbbi kategóriát terelni nem lehet! Nem tudom mitől öröm az,ha a déli szektor forgalmát a rövidebbsége miatt is ide vonzó M0 észak elvezető M0 nyugat nélkül készül el! Egy biztos, hogy ez a túlnyomó része a forgalmának talán kamionok nélkül, de visszaömölhet a városra! Az M0-M7 közös budaörsi M0 csomópontjához a rakparton, vagy a Széll Kálmán tér felé vehetik az irányt! Persze van még egy útvonal ami rövidebb, mint 100km-t kerülni Kesztölc-Bicske-Budaörs útvonalat választva! Viszont ez érinti a fővárost is és a ma állítólag tiltakozó településeket is! 69324185_583525202179585_6114448797025173504_n.jpg

Igen itt az összes település ahol átgondolatlan tiltakozást kezdtek. Ezt az útvonalat használjuk ma is a belső várost kerülve a külső Bécsi út felől a budaörsi csomóponthoz, érkezzünk akár Dunakeszi felől a Megyeri hídon, vagy akár csak Pilisvörösvárról Érdnek tartva,mint pár éve még obligatórium volt a gázszolgáltatóhoz járás miatt! Solymáron át a Hidegkúti utat érintve Budakeszinek,ahol a településen keresztül érjük el Budaörsöt az ipartelepe elhagyásával. Ez a térkép a válasz, hogy mi történek,ha elmarad az M0 nyugat és úgy vezeti át Óbuda az északi szakasz forgalmát a Bécsi útra! Az M0 észak forgalma,vagy a fővárosra ömlik, vagy e-mentén az útvonal mentén fekvő településeket tesz M0 nyugattá elkerülő funkció nélkül, a települések közepét elöntve!

Ezen a 15km hosszú úton gyorsabb lesz átjutni, mint a 100km-es kényszerkerülővel elérni a budaörsi csomópontot. Ha csak 15kmh-val is csoszogna át a forgalom,időben akkor is 100km-h-val kellene az autóúton haladni a Pilisben! Az pedig zsúfoltan a kamionokkal bátran kijelenthető, hogy lehetetlen! Azt nem is taglalom hányan próbálnák erről érni el az Árpád hidat...

Az M0 nyugat megépülés kellene elsődleges legyen. Az tehermentesití a Pilist, az tudja megvédeni a felesleges tranzitforgalma eltüntetésével a régióból, tehermentesítheti a zsámbéki medencét, ahol több városi irány lesz vele elérhető és tömegközlekedési lehetőségeket teremt az új útvonalakon! ..és tehermentesíti a fővárost is, az északi és déli területei közti forgalmat a belső részekből elvezetve. A Pilisi medencében pedig igazán csak Pilisvörösvárnak indokolt ma egy elkerülő, ha megépül az M0 nyugat. Hiszen ott is átrendeződnek a közlekedési útvonalak. Piliscsabáról például Tinnyén át elérhető lesz az M0 nyugat Telki feljárata!

Kérek mindenkit, hogy a képviselő és polgármester jelölteknek vessék fel a fenyegető problémát, mert szeptemberben kész a teljes vegetációs ciklusra kiterjedő vizsgálat az M0 nyugat nyomvonalán! Azt is tegyék hozzá, hogy pont a városba tartó M10-en ne jelentkezne plusz forgalom, amit nem is tudnak sehová bekötni a város előtt?  (Fel tudna egyáltalán Vörösvár hajtani rá, ha így épülne meg?)

A legfontosabb tény, hogy az M0 észak meg sem kezdhető 2024 július 31. előtt Solymárnál. Addigra kész lehet az M0 nyugat!54220516_1484883851646885_4617807437745881088_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://csucs-hegy.blog.hu/api/trackback/id/tr3815037058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisz101 2019.09.07. 05:45:29

üdv! konkrétan miért tartja várostervező antitalentumnak Búst? egyetértek, csak kiváncsi vagyok.
nekem a legnagyobb problémám vele, hogy 3. ker továbbra is olyan mint egy nagy alvófalú, amit két autópálya vág darabokra (bécsi és szentendrei), és ennyi. brutális belső autóforgalommal.

nincsenek városközpontok vagy terület központok. nincsenek közösségi terek, ahol élet van, és az emberek találkozni tudnak. ez a funkció gyakorlatilag a panelközpontokra redukálódik, illetve a római partra, aminek ennek ellenére a kihasználtsága, használhatósága korlátozott, és még ehhez is komoly civil ellenállásra volt szükség h ne tegyék tönkre. de ott is 4-5 hónap a szezon, utána egy holtak városa.

én csillaghegyi vagyok, egy két éve körbe akartam ismerősöm vezetni a környéken, de sehol egy pad ahová leülhetünk, vagy normális terek, a partot kivéve.
gyakorlatilag egy gyerekgyárrá tették a környéket, ami csak friss gyermekes családokat vonz, de azok is csak aludni járnak ide, illetve ha bármit csinálnak azt autóval teszik, ezért is az extrém megnőtt belső forgalom. az életük abból áll, hogy egyik különóráról a másikra autóztatják a gyereket, majd este beleájulnak az ágyba és ennyi.

felháborító hogy a 10 és 11 lassan autópálya szerű forgalmat bonyolít, de ezt sehol nem deklarálják, úgy kezelik azokat mintha átlagos városi sugárutak lennének, pl minimálisak az intézkedések az utakat övező lakóterületek, kertvárosok védelmére, mind a zajtól, mind az egérút forgalomtól.

hozzá kell tenni, hogy sajnos szerintem ezek mindig is adottságai voltak a kerületnek, számomra érthetetlen, múltba vesző okokból, amihez én nem vagyok elég tájékozott. a probléma azzal van, hogy semmi próbálkozás nem történt az elmúlt 15 évben ennek megváltoztatására, szerintem a kerület vezetésnek koncepciója sincs erre, talán az sem esett még le nekik hogy ez probléma. Szemben pl egy 11 kerülettel, meg kell nézni milyen szépen, jó koncepciókkal fejlődött, elég ha csak egy allée környékére, vagy Bartok Béla útra gondolunk.

ide nyilván egy erős vízióval rendelkező kerületvezető kellene, jó szakemberekkel megtámogatva. akik átlátják a problémát és h mi lehetne a megoldás, akár külföldi jó példák alapján is, hogy a város legszebb fekvésű kerülete ne egy brutális belső autóforgalom által fojtogatott, nagyra nőtt, karakter nélküli falu legyen. egy kicsit újra ki kéne találni a kerületet. és persze az is megérne egy komoly elemzést, hogy hogyan jutottunk el ide, mert nekem pl nem teljesen tiszta.

nem benfentes 2019.09.07. 12:06:16

@Krisz101: Nézze, Én máshogy látom a várost. Konkrétan elfelejtik,hogy nem csak a 11-es út mente a kerület. Az Aranyhegy intermodálisnak a város szélén lenne a helye, ahol a Budakalászi kapcsolat irányát is integárlhatnák. Turisztikai potenciált tett tönkre ami az ivóvíz nélküli Csúcshegyről leválasztott üres mező beépítésével zajlott...és mot egy az Árpád hí,a rakpartok, a Kolossy és a város széle közlekedési kollapszusát okozhatják az M0 észak megépítésével,csak a kamionokra számolva a forgalmat elvezetni tudó M0 nyugat nélkül!

Számomra nem karakter nélküli, köztér hiányos a kerület. A zajvédelmi és forgalomszervezési hiányokban értünk egyet,mivel itt a Bécsi úton a város szélén a fél óránkénti egy busz,pl a Csúcshegy városrészen nem is létezik és a szolgáltató szektor munkaeszköze az autó. Parkoló párti vagyok..pl a milliárdos parképítéseknél erre is látva lehetőséget(Mélygarázsok)
süti beállítások módosítása