https://www.facebook.com/groups/777304105743609/ (Csúcshegy-Óbuda fb.oldal) - Csúcshegy külterület, amely része Budapest főváros területének. Jellegét tekintve gazdasági tevékenységhez, vagy egyéb funkcióhoz nem köthető lakóhely. , KSH statisztikai

CSÚCSHEGY

CSÚCSHEGY

Tovább csökken a telkek értéke? - A csúcshegyi alagút

2016. augusztus 27. - nem benfentes

Az új Bécsi út lehajtóját már ismerjük a Virágosnyereg út irányába. Az Alagútnak készült.A terv alapján a Virágosnyereg utat II. rendű főúttá terveznék nyilvánítani.

Talán még sokan emlékeznek a cikkre ezzel a nyolcvanas években eltervezett alagúttal kapcsolatban.,a régi blogból. Aki nem ,annak csak annyit részleteznék,hogy a Gercse irányába fúrnák át a hegyet a Mécsvirág utca magasságában a II.-ker. Vöröskővár u. irányába,Ennek oka a tervezett Aqincumi híd elérése,ami a jelenleg kerülővel elérhető Újpesti oldal,az új kőrút miatt fontos.Annyit tudni,hogy 2020-ig, Budapesten új közúti híd nem épül. Az aquincumi hidat előkészítik 4 milliárdból, az albertfalvait pedig szintén négymilliárdból készítik elő.

http://budapest.hu/Documents/TFP/Duna%20menti%20ter%C3%BCletek%20%C3%B6sszehangolt%20fejleszt%C3%A9se%20Tematikus%20Fejleszt%C3%A9si%20Program.pdf

Hűvösvölgy ebbe az irányba is bejuthat majd a városba,ami nekik természetesen jó és értéknövekedéssel jár. A Csúcs hegy ingatlantulajdonosait viszont ez az Új Bécsi út felüljárójának panoráma romboló és zajszint növelő létesítése mellet, amit a vasút a hegy lábához helyezése csak növelt, további komfortfokozat csökkenést okoz! Bár a Harsánylejtőnek terveztek egy zajvédő zöld sávot az alagút szájától,ez a Virágosnyereg u felén eső oldalán elmarad.Csak az egyik felén kerül majd telepítésre! 

Azt viszont nem látom,hogy történtek-e vizsgálatok,a környéken adott meglévő utak,költségkímélőbb bővítésének a vizsgálatára. A zajterhelés növekedését a nyitottabb Kocsis Sándor utcai oldalon meg spórolhatták volna.Ott is található lehajtó a fő közlekedési folyosóra a Bécsi útra. A levegő szennyezettsége is kisebb lehetne,hiszen megszorul az alagútból kiáramló terület domborzati viszonyai közt a kiáramló szennyezés,míg a nyíltabb területen ezzel kevesebb probléma lenne a Harsánylejtő túloldalán. A Harsánylejtő sem a panorámás oldalát eltakaró zajvédő növényzet mellett torlódó kocsisorral kellene éljen. Így is a lakóparkon keresztül közlekedünk,ma is,a Gercse felől érkezők is megtanulják pillanatok alatt a kerülő utat a város felé. Sokkal ésszerűbb lenne,ha a meglévő és egyik oldalán szabad területű Kocsis Sándor utca lenne megfelelő állapotba hozva,hogy azon át lehessen a Gercsén keresztül eljutni Hűvösvölgybe.

A Kocsis Sándor út fent az Erdőalja útnál betorkollik a jobbra felfelé haladó Máriahegyi dűlőbe! Ez felvezet a Gercse településrészhez,ami már a Vöröskővár u-ban fut lefelé Hűvösvölgybe! Örülnék,ha ez az úthálózat fejlődne és nem egy újabb gigaberuházást kellene végigélnünk,ami hosszabb távon csak még terheltebbé teszi a mi kis zöld nyugalmunkat,további ökológiai problémákat okozva,komfortérzetünket csökkentve.

 https://www.google.hu/maps/place/Budapest,+Gercse,+1028/@47.5688883,18.9843693,15z/data=!4m5!3m4!1s0x4741d88bbd0d5deb:0x7a93181f92fed3fd!8m2!3d47.568174!4d18.976245 

A szaggatott,vastag kék vonal az alagút a hegy testében.

alagútas.png

alagút.png

 http://obvsz.obuda.hu/wp-content/uploads/2013/08/Harsanylejto_KSZT_mod_2013_43-2013-rendelet.pdf

A megye tervezett közlekedése:

A bejegyzés trackback címe:

https://csucs-hegy.blog.hu/api/trackback/id/tr6311655820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása