https://www.facebook.com/groups/777304105743609/ (Csúcshegy-Óbuda fb.oldal) - Csúcshegy külterület, amely része Budapest főváros területének. Jellegét tekintve gazdasági tevékenységhez, vagy egyéb funkcióhoz nem köthető lakóhely. , KSH statisztikai

CSÚCSHEGY

CSÚCSHEGY

Az M10 , azaz az "új" Bécsi út

2016. október 14. - nem benfentes

Kapaszkodjunk,az Ürömi körforgalom és a Bécsi út végleges forgalomba helyezése,ma (2016.dec.13.) induló eljárás alatt!! Eddig csak ideiglenesan használtuk egész ősszel? Kifüggesztési idő: 6 nap .

http://www.kormanyhivatal.hu/download/7/75/33000/10es%20ut%20Uromi%20ut%20korforgalom%20vegleges%20forgalomba%20helyezés.pdf

 

Mindig az M0 bővítéséről beszélünk,de köztudott,hogy az "új" Bécsi út fejlesztése is terheli telkeinket! Az alsó utcák mára gyakorlatilag a felüljáró alá kerültek jelentős komfortfokozat csökkenést elszenvedve. Nem csak a zaj,a kipufogó gázok,de még a ráhajtó autók fénye is terheli az itt lakók életét. Véleményem szerint várhatóan csak különböző cégek lerakói,műhelyei,telephelyei alakulnak ott ki a jövőre nézve. Ez a fenti utcák telkeinek értékére is ki fog hatni.Ma sincs semmi akadálya a telkekre gazdasági célú bejelentkezéseknek és a közlekedés komoly fejlődésen megy jelenleg is keresztül.Az Ürömi körforgalom ellenére már sikerült reggel 9-kor egy hétfői napon dugóban araszolnom a város felé. Most a budakalászi beruházás is csak megnöveli az erre autózók tömegét.A fejlődés halad. Lesz itt még egy alagút is és minden új út bővülő forgalommal jár, mindenütt.

http://endreikorkep.blog.hu/2016/11/15/mar_a_heten_nekilatnak_a_budakalaszi_korforgalom_atepitesenek

A Menedék a Csúcshegy Barátainak Egyesület lapja év végi számában is találhatunk egy érdekes cikket. Igaz inkább az Arany-ürömhegy szemszögéből.de a legalsó utcát is érintőlegesen említve a zajterhelés kapcsán. Sajnos a lapban a saját inernetes elérhetőségük téves,ahogy a blogunk elérhetősge is.Javaslom e keresők segítségét az elérésekhez! http://www.csucshegymenedek.hu/villanyharsona/2016_II_csucshegyi_villany_harsona_2016_II.pdf

A blogban már írtam a Hűvösvölgy-Csúcshegy alagútról,mely az M10 forgalmával együtt vezetne a jövőben a már létkérdéssé váló Aqincum-Újpest közúti hídhoz. Nem csak a Pilisi agglomeráció forgalmát tudja ez levezetni,hanem az Újpest és Szentedre irányok hatalmas autós tömegét.

13743624_c218889e24b037031ad29f5dbd090d09_wm.jpg

Természetesen ez az alagót az Aquincumi-Újpesti híddal kapcsolatosan várható a megvalóslni kívánt új körút részeként.

http://obudai.blog.hu/2007/08/12/aquincumi_igerethid?utm_medium=lista&utm_campaign=bloghu_cimlap&utm_source=keresési%20találatok

 

Az M10 -esről eddig azt hallottuk,hogy két sávos út fog a településeket elkerülve megépülni. A valóságban ez első ütemben 2x1 sávot jelent.(Üröm-Solymár) Megjelent a környezetvédelmi engedély módosítása,amiben ezt részletezik.

 "Az M10 gyorsforgalmi út Budapest - Kesztölc közötti szakaszának „1” jelű nyomvonalváltozatával érintett települések: Budapest III. kerület, Üröm, Solymár, Pilisvörösvár, Pilisszántó, Piliscsév, Kesztölc. A kiépítés I. ütemével érintett települések: Budapest III. kerület, Solymár. A beruházás I. ütemében 2x1 forgalmi sáv épül ki a 10+700 – 14+600 km sz. közötti szakaszon. A nyomvonal kezdőpontja a meglévő 10-es elkerülő út folytatását jelenti a 10+700 km szelvénytől, ezért a meglévő 10-es elkerülő út a meglévő vasút feletti hidat követően átépül. A meglévő Ürömi körforgalomhoz történő csatlakozás a tervezett M10 csomópont „C”, illetve részben „D” csomóponti ágával azonos. Az Ürömi csomópont után a tervezett M10 pályája az Aranyhegyi-patakkal párhuzamosan halad. A 11+670 km szelvénynél a Téglagyári út korrekciója különszintű átemeléssel keresztezi az M10 főpályát. A 12+800 km sz. térségében az M0 autóút jobb illetve bal pálya összekötő ága a tervezett M10 mellett párhuzamosan halad a Solymári csomópontig. A 13 km sz. térségében a tervezett utak miatt az Aranyhegyi-patak korrekciós mederben halad az M0 jobb pálya összekötő ágával párhuzamosan, majd a Solymári csomópont előtt az úttöltést keresztezve visszaköt a meglévő mederbe. A Solymári csomópont nyugati körforgalma a meglévő körforgalommal azonos, ebbe köt be az M0 bal pálya összekötő ága, illetve a tervezett „B” ág nyújt lehetőséget az M10-re történő felhajtásra. A csomópont Keleti körforgalma fogadja az M0 jobb pálya összekötő ágát és a 10 sz. főút korrekcióját, továbbá a „C” és „D” ág biztosítja az M10 le- és felhajtási kapcsolatát."
http://www.leanyvar.hu/fileadmin/user_upload/lakosoknak/polgarmesteri-hivatal/hirek/2016/M10_gyorsforgalmi_uttal_kapcsolatos_hirdetmeny.pdf

Ne értsük félre, nem az út szakaszait jelzi az első és a második ütem.A második ütem az első kiszélesítésével kezdődik 2x2 sávra, az ürömi körforgalom és a Solymári Auchan közt,majd úgy folytatódik tovább.

http://www.kesztolc.hu/data/attachments/2017/01/25/110816/M10_környezetvédelmi_engedély.pdf

 

M10 Solymár,Auchanál:

 A téglagyári átkötés Ürömnél:

2017. február 16.csütörtök 18h Pilisvörösvár, Művészetek Háza (Fő u. 127.)Fórum eseményei: Gromon István Pilisvörösvár polgármestere kezdeményezésére ma fórumon ismertették a NIF Zrt. és a Főmterv Zrt. munkatársai a terveket és a várható forgalomszám változásokat. A legfontosabb számok Piliscsaba szempontjából: jelenleg naponta 13.000 autó halad át Piliscsabán. 2031-ben a fejlesztések nélkül napi 17.000. Amennyiben az M0 északi szektora megépül a Megyeri-híd és Solymár között és más útberuházás nem valósul meg, ez a szám 23.000. Három jövőképet vázoltak fel a tervezők. Ha bezárul az M0-s a nyugati szektor megepítésével, Piliscsabán radikálisan csökken az átmenő forgalom. Ha megépül az M10-es autóút Solymár és Kesztölc között, ugyanez a helyzet. Ha az M10 csak Solymár és Pilisszántó között épül meg, de Piliscsaba és Pilisvörösvár között bekötő út épül, mely a Kopár-hágó környékén köt be a 10-es úthoz, hasonlóan nő a forgalom Piliscsabán, ugyanakkor jelentősen gyorsabbá válik a Budapestre jutás Pilisvörösvár elkerülésével. Az M0-s nyugati szakasza és az M10-es Pilisszántó Kesztölc közötti szakasza jelentős alagútepítésekkel jár. Több térségbeli polgármester, köztük magam is felszólaltam. A fejlesztést üdvözöljük, de nem mindegy milyen kiegészítő beruházásokkal egészül ki. Gromon István kezdeményezésére napokon belül egyeztetést tartunk a térség polgármestereivel az érdekeink egyeztetése érdekében. https://www.facebook.com/farkas.andras.piliscsaba/posts/1417445084946545

és egy kis nosztalgia a 70 -es évekre..

Olyan történetet is hallottunk már a 10-es útról, hogy amikor a Suzuki úgy döntött, hogy Esztergomban építi fel gyárát, akkor a japánok felajánlották a vasút kétirányúsítása és villamosítása mellett a fővárosig tartó gyorsforgalmi út megépítését is, de ezzel a lehetőséggel az akkori döntéshozók nem éltek. http://www.civilhetes.net/a-10-es-ut-a-demokracia-vesztese

A bejegyzés trackback címe:

https://csucs-hegy.blog.hu/api/trackback/id/tr7511805959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása