https://www.facebook.com/groups/777304105743609/ (Csúcshegy-Óbuda fb.oldal) - Csúcshegy külterület, amely része Budapest főváros területének. Jellegét tekintve gazdasági tevékenységhez, vagy egyéb funkcióhoz nem köthető lakóhely. , KSH statisztikai

CSÚCSHEGY

CSÚCSHEGY

Az M5 METRÓ, vagy HÉV vagy vasút..

Mi is itt a dilemma?

2019. szeptember 14. - nem benfentes

Érintőlegesen a kerületre fordított források okán kitérek röviden egy városi szinten fontos ügyre, a mai szentendrei és csepeli HÉV-ek összekötésére.

Most nem idézek cikkeket, hiszen mindenki ismeri,hogy miről van szó és talán azzal is tisztában van,hogy az EU vasút támogatása mentén lehet kérdés ez a kérdés. Azzal semmi gondom,hogy a METRO és a HÉV miben tér el. Jellemzően a föld alatti nyomvonalú metróink csak kis szakaszokon vezetettek a felszínen Kőbánya-Kispest és az Örs vezért tér közelében, míg a HÉv jellemzően felszíni megoldás, csak a Batyinál a föld alá bukkanva. Mindegyik gyakorlatilag HÉV. Talán még van aki emlékszik,hogy a Keletitől HÉV járt Mátyásföldre a villanegyedhez, ami megszűntével (lerövidülésével az Örs vezért téri végállomással) épült meg az M2 Metró.)

Teljesen mindegy,hogy Metrónak nevezünk egy HÉV-et nagyvárosi viszonylatban, vagy speciális számmal számozott vasútvonalnak. Én még a rendkívül hosszan fonódó villamosokat is elférni látom ebben a kategóriában, a vasút villamosítás következtében!

hev-4.jpg

 

Az I. világháború előtt ugyan tervbe vették, hogy a szentendrei HÉV törzsvonalát Visegrádig meghosszabbítják, de a háború és az azt követő gazdasági válság miatt az elképzelés lekerült a napirendről. A HÉV 40 perc alatt ér Szentendrére -szerintem ez várható,ha a Duna alatt és Óbudánál elkezdik az alagútfúrásokat. Visegrádig fogják szerintem folytatni..Bús Balázs nem hiába költözött oda..de egy óra feletti időtartam kalkulálható így is. Viszont ez egyértelműen vasúti funkció. Itt pedig az a fennmaradó kérdés,hogy mint Csepel felé, mind Óbuda és Visegrád közt nem csatlakozik szervesen a vasúti hálózathoz.. aminek ha a vágányai nem is,de peronjai, várakozó építményei biztonsági felszereltsége eltér a HÉV szabványaitól.

A gyorsforgalmik viszont rövidebb menetidőt tudnak biztosítani. Egy példa: Vonattal úgy közelíthetitek meg Visegrádot, hogy Budapestről a Nyugati-pályaudvarról átszállás nélkül a Nagymaros-Visegrád nevű állomásra utaztok, és onnan révvel kelhettek át a Duna túloldalára. A vonatok kb. félóránként közlekednek, a menetidő 45-50 perc Autóval három útvonalon közelíthetitek meg Visegrádot. A 11-es úton haladva Szentendrén és Dunabogdányon át nagyjából 1 óra és 50 km az út, míg ha Szentendre belvárosánál lekanyarodtok a Sztaravodai útra, Pilisszentlászlón át 50 perc, a Duna bal partjáról a 2-es vagy az M2-es úton 1 óra Nagymaros, onnan pedig révvel kelhettek át a túloldalra. Ha busszal szeretnétek Visegrádra utazni, akkor Budapestről az út 38 km és ma nagyjából 1 óra 15 percet vesz igénybe. Gyorsforgalmin ekkora távolság kb 15-20 perc!

A költséghatékonyság szempontjából hasznosabb a gyorsforgalmik számára az alagutak fúrása láthatóan! Ráadásul az "egyirányúsága" miatt állandósultak a dugók a mai M0 körgyűrű hálózatán, nem tűr halasztást a fővárosi elkerülő körbezárása! Nem hiszem,hogy azért mert éppen a Duna menti fejlesztésekre, panziókra vannak EU források, nem az ország GDP termelésének legszerepvállalóbb térségének fontos fejlesztését kell váratni. A vasúttá váló HÉV-Metró vasúti szabványosítása további kiadásokat generál az alagútfúrásokon kívül. Peronok magassága, várakozó építmények, biztonsági berendezések..s.t.b. Mindeközben gyors rövid átszállások léteznek a HÉV-Metró hálózatok igénybevétele során. Vasúthálózaton kívül működő vasúthálózat lenne az M5 METRO vagy HÉV, hiszen nincs szerves kapcsolata más vasúti fő vagy szárnyvonalakhoz!

Sok mindent érdemes fejleszteni. Mondhatnám mindent,de prioritásokat kellene szem előtt tartani. Ellátási hiányt, költséghatékonyságot elsősorban. A térképre viszont ideje felkerülni ennek a közlekedési szereplőnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucs-hegy.blog.hu/api/trackback/id/tr4315092416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása